Svårt att städa med en bebis hemma

 
Mötte upp Emma tidigare idag för att ta en promenad till en second hand-butik här i stan. Kom hem med tre "skålar" (som jag inte vet vad jag ska använda till) och en skinnjacka till Tuva-Li. Visar bild senare!
 
Vädret idag är ju helt otroligt. Trots att jag var extremt trött och egentligen ville dra för gardinerna och somna om var det bara att ge sig ut. Vem vet hur många fler såna här dagar vi får? Går ju liksom aldrig att lita på det svenska vädret. Nu är jag dock tillbaka hemma och ska försöka ta tag i städningen. Den hamnar lite efter när man har en bebis.. Måste komma in i det och hitta en ny rutin för hur och när jag ska städa. Hatar när det är stökigt och skitigt hemma - paniken bara kryper sig på. Hade ju tänkt att jag skulle hinna med en rejäl storstädning av lägenheten INNAN Tuvisen tittade ut, men så blev det ju inte. Och nu får jag istället ta den gradvis.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Tips om du har någon bärsele så fungerar det superbra att damma, damsuga och torka golven med den ;) Städa toaletten och sånt som man måste böja sej ner mycket är ju lite svårar så det brukar jag passa på att göra när hon sover i vagnen !

Svar: Hon är än så länge för liten för att få bäras i bärsele, de rekommenderas ju att väga minst 3,5 kilo och hon väger bara 2,8. Så innan hon kommit upp till 3,5 kilo får jag städa i etapper när hon sover :) Men tack för tipset!
Vintage Groupie

2013-05-28 @ 20:00:04
URL: http://mammangelica.blogg.se
Postat av: Ellie

här är också vädret jätte härligt! :) Och passa på att städa när bebis sover.

2013-05-28 @ 20:11:00
URL: http://ellielindh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0