Förkyld tjej

 
Har en förkyld liten tjej här hemma. Vilket innebär timmars sömn för min del. Var glad när jag fick en timmes vila tillsammans med henne på förmiddagen. Gud, vad man känner sig som en otillräcklig mamma när de är så där snoriga så att man märker att det blir jobbigt. Koksaltlösning och snorsug har varvats här hemma. Men det som fungerat allra bäst har faktiskt varit att dra igång en riktigt varm dusch och sedan sätta sig med Tuvisen i badrummet och stänga dörren. Vattenångorna har gjort att hennes snor lösts upp och hon har dessutom somnat i min famn. Två tummar upp för den! Vad gör man inte för att hon ska må bra?
 
När Peter kom hem skickade han ner mig på stan för att testa storlek på skorna jag vill ha (har valt färg nu!). Det var första gången jag var ute helt själv sedan Mini kom till världen. Och hur mycket jag än älskar att ha med mig henne överallt så var det förbannat skönt. Den där timmen för mig själv gjorde rätt mycket. I alla fall när man haft en bebis fastklistrad på bröstet i princip hela dagen. Får se hur det går nu inatt..

Kommentarer
Postat av: mimmi

De små stunder man får för sig själv är verkligen nyttiga :) hoppas att hon blir bättre snart!

2013-05-29 @ 22:54:37
URL: http://Nattstad.se/livetsomungmammma
Postat av: Nina

Stackars liten, höj huvudänden när hon sover så kanske det hjälper lite oxå.. Vilken färg blev det?

2013-05-29 @ 23:07:16
URL: http://Vaskelainen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0