Bara en massa ordbajseri

Har verkligen ingen större lust med bloggen för tillfället. Har 100 saker att skriva om men orkar aldrig sätta mig och faktiskt forma ett inlägg. Går in i vecka 35 idag. Tiden går så otroligt fort. Känns inte alls som att jag/vi hinner med. Men det enda vi har kvar som måste inhandlas innan BF är egentligen babyskydd och skötbädd. Resten är inget som vi har behov av på en gång. Vid såna här tillfällen önskar jag verkligen att jag hade vetat om graviditeten tidigare! Så man hade hunnit börja lite tidigare med allt. Tips till er gravida: planera! Det är fan A och O. Listan på allt som ska köpas är lång och addera alla grejer du själv vill ha (som man inte måste ha) så blir den ännu längre. Om ni sakta börjar beta av den tidigt i graviditeten får ni inte en hel klump med saker som måste stressas med sista månaden. Allt löser ju sig ändå, men det kan vara skönt att slippa stressen!
 
Lagom till vecka 36-37 tänkte jag packa BB-väskan/väskorna (tack vare er fick jag ett bättre hum om vad man bör packa ner - tack). Och även tvätta igenom alla minis kläder. Sen är det bara för henne att dyka upp och bli en del av vår vardag! Det känns fortfarande så sjukt att det kommer att finnas en till liten människa i vår lägenhet, som vi kommer att ha största ansvar för under väldigt många år. När förstår man? Är det efter födsel, eller dröjer det ännu längre tid?
 
Blev ett riktigt ordbajs-inlägg. Men det blir ju inte så mycket sånt i den här bloggen så det kan ni nog stå ut med!

Kommentarer
Postat av: mimmi

Jag har fortfarande inte riktigt förstått att JAG har skapat en människa som jag nu ska ge allt och lite till. Samtidigt blir man så van. Ibland känns det som att vi sitter ihop, som om han är en extra arm eller något! Och ibland blir man nästan chockad när man tittar på honom. Knäppt!

Svar: skönt att inte vara ensam om att tänka så :) så man inte framstår som en ytlig jävel haha.

2013-05-03 @ 13:56:18
URL: http://nattstad.se/livetsomungmammma
Postat av: Elin

Ja du, listan på allt som ska göras och förberedas för mini är lååång. Vi har betat av allt nu och det känns så skönt. Jag rekommenderar dock att du sparar lite till sen för väntan är lång så här på slutet och man måste ha något att pyssla med när man väntar på att de ska bli redo att titta ut. I går började jag skriva i "Boken om mig" (en bok till Elsa) och jag satt typ och grinade när jag tänkte på att hon kommer bläddra i den, läsa och se på foton när hon är äldre.

Grattis till vecka 35 förresten =) Kram!

Svar: Vad skönt! Önskar att vi också hade allt avbetat men å andra sidan är det väl inte så mycket kvar heller haha. Åh vad roligt! Var på stan och tittade på såna fylla-i-böcker idag men hade så svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha. Tack, kram fina du!
Vintage Groupie

2013-05-03 @ 14:31:24
URL: http://esandh.blogspot.com
Postat av: Hanna oTexas ❥

Texas är 2½ månad, jag förstår fortfarande inte :)

2013-05-05 @ 08:51:20
URL: http://mammahjartat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0