Att väga sig

 
Veckorna går så otroligt fort numera. Jag trodde att tiden fram till BF skulle går hur segt som helst men nu är det endast 3 månader kvar! Har tid hos barnmorskan idag. Tycker så fruktansvärt mycket om Carina som vi går hos (för ja, vi går faktiskt dit båda två på varje besök). Men det finns en sak jag inte alls tycker är kul. Och det är att väga mig. Herregud, vad jobbigt det är! Jag har redan spräckt en gräns jag aldrig varit över: vilket är 60 kg och jag vet att jag så småningom även kommer att ha tickat över 70 kg. Jag är fullt medveten om att jag går upp dessa kilon av en naturlig anledning men jag vill inte gå upp över 15 kg.. de ska ju bort sen också. Lyckligtvis varken känner jag mig större eller ser så ut och då ska man väl egentligen vara nöjd!
 
Blev bortskämd igår med att ha min babe hemma från jobbet så det var väldigt tomt att vakna upp ensam idag. Däremot kommer en hostig lillasyster hit som fick stanna hemma från dagis - så den där ensamkänslan håller nog inte i sig speciellt länge till.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag hade heller aldrig tickat över 60kg men nu är jag lite över det, lite konstigt att man tycker det är jobbigt när man vet vad som egentligen tar plats i magen och vad som väger.

Svar: Ja egentligen är det väl konstigt att man "hetsar upp sig" så mycket när det kommer till vikten. Så länge man själv och bebis mår bra så är det ju i princip hälsosamma kilon. Men jag har fått någon dum tanke i huvudet att jag inte kommer att tappa ett enda kilo efter att jag fött sen, vilket jag vet är fel också. Haha
Vintage Groupie

2013-04-03 @ 17:56:56
URL: http://jennifercecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0