Mammas finaste sömntuta

 
Måste bara berätta om den underbara natten Tuva-Li bjöd på. Vid 9-tiden igår kväll gick vi ut på en promenad och hon totalslocknade i vagnen. Sen sov hon ända till klockan 04:30!! Då vaknade hon för amning och somnade sedan om till halv nio. Ville nästan gråta av lycka då jag själv verkligen var trött när jag och Peter gick och la oss. Underbara unge
 
Idag ska jag och P på spelning på Debaser Slussen. Mini får då spendera både kvällen och natten hos sin mormor. Det gick så bra förra gången så då känns det betydligt "lättare" nu. Ska bli skönt att få komma iväg och göra något tillsammans. Oftast gör vi ju numera saker en och en så att någon av oss kan vara hemma med Tuva-Li.

Kommentarer
Postat av: sofielindstroom

hur gör du när ni har barn vakt? eller när din kille tar henne? :) pumpar du ut mjölk då eller kör ni mjölk ersättning? själv har jag inte vågat gå ifrån något än eftersom att "jag är maten" och har inte riktigt vågat testa att pumpa ut för att sedan mata med flaska. hoppas ni mår bra :)kram / sofie

Svar: Jag har en bröstpump, så jag pumpar de gånger jag känner att brösten är alldeles för spända. Sen fryser jag in det! Vi testade att mata med flaska några gånger när vi båda var hemma bara för att se att hon faktiskt tog den och det gjorde hon :) Och sen dess har det funkat jättebra! Vi har ersättning hemma om det skulle krisa sig, men så länge vi kan undvika att använda den så är jag nöjd!
Vintage Groupie

2013-07-05 @ 15:20:09
Postat av: Lila

Hur mycket pumpar du ut för en kväll plus natt?

Svar: Det är ju individuellt från barn till barn hur mycket de äter per mål. Vår tjej äter mellan 80-120 ml helt beroende på hur lång tid det har gått sen senast. Men jag brukar pumpa ut och frysa in 110-120 ml per portion. Om vi lämnar henne 19:00 och kommer och hämtar henne 08:00 (som vi gjorde den här gången) så ammar jag henne precis innan vi går och sen ser jag till att det finns 3 portioner till henne. Vi har även alltid ersättning med OM det skulle "krisa" sig och hon skulle äta mer än vanligt. Vi har fördelen att hon endast vaknar en gång per natt för att äta så under kväll/natt behövs det inte lika mycket som om vi skulle lämna bort henne under dagen.
Vintage Groupie

2013-07-05 @ 18:30:30
Postat av: Rockabilly Lady

Det gör jag med hihi! ^^

2013-07-05 @ 20:29:13
URL: http://hotrodgirl.blogg.se/
Postat av: Emma

Skönt att göra något bara ni. :-) Den lyxen har inte vi då vår närmsta barnvakt bor 65 mil bort. ;-) Bor ni i Stockholm?

Svar: Ja det är väldigt skönt att komma iväg och göra något själva, även om det är allra skönast när man sen kommer hem och får pussa på sin bebis :) Oj, ja det var en bra bit bort. Kanske lite svårt att få någon att komma och vara barnvakt då. Vi bor i Södertälje, ligger typ 20-30 minuter utanför Stockholm :)
Vintage Groupie

2013-07-06 @ 17:20:18
URL: http://emmaloves.blogg.se
Postat av: Ellie

Oj, det låter helt underbart! Jag och min son hade också en väldigt härlig natt. Vi sov till halv 10 idag. Fick 10 timmars sömn i natt, det var riktigt härligt. Inte ofta det händer :)

2013-07-07 @ 11:12:56
URL: http://ellielindh.wordpress.com
Postat av: Olivia

Gud vad tuff du är! Jag är alldeles för harig och har inte vågat lämna bort Adele över natten ännu, även fast jag vet att det skulle gå galant för henne :)

Svar: Det var jobbigt, men rätt nyttigt för oss att få andas ut och tänka på oss själva. Dock känns det som att det får dröja ett tag innan det sker igen!
Vintage Groupie

2013-07-07 @ 19:44:21
URL: http://Www.okb.blogg.se
Postat av: erika

Vilken sötnos :) Min dotter har en likadan kläning

2013-07-07 @ 23:01:46
URL: http://www.minimini.blogg.se
Postat av: Heidiirraw

we're so glad having found the web blog, it's toally everything my wife's friendsMy friends from work have been dreaming for. The research here on the great website is always constructive and is going to contribute my business partners all throughout the week one of kind help. Looks like website finds a lot of info concerning this and the other hyper links and info also are inherent. I am not searching the web during the day so when my kids and I get a chance We usually collecting libraries of information and others similarly just like it. Always a good place to stop. If you needed some major site work like: chicago patent attorney and web design services in Scottsdale and Phoenix Get a hold of me.

2022-03-17 @ 10:19:35
Postat av: Heidiirraw

We are feeling fuzzy that we happened upon the forum, and is novel and the the things my daughter and I are continually hoping for my friends. Such up to date info on this webpage is very well put - enlightening and is going to provide back up for my wifes friends from work quite a bit. It seems like this forum has/have enormous amounts of incredible of knowledge pertaining to the sorts of stuff I am interested in and the other hyper links and bases of knowledge also show it. I'm usually not on the internet during the week however when my group get a break I am always searching for this sort of knowledge and things similarly related to it. I have a few of my friends that have also developed a business about this because of what I've put together of it and they are more than likely to visit this forum because it is such an marvelous learning spot. I am also learning more about in Surviving Pandemics and how to deal with the new changes in new developmetns in web design as well as searching for new resource hunting experts to satisfy making residual income.

If you know anyone that needed a bit of helpful services like: litigation team

2022-07-27 @ 01:31:19
Postat av: ThomasSoors

my wife and I have been dreaming about. The niche of knowledge on this repository is excellent and appreciated and is going to help me in our studies twice a week or more. It appears as if everyone gained a lot of info regarding interesting topics and other pages and types of info really show it. I am not on the internet during the week but when I get a chance I am always avidly searching for this sort of knowledge and things similarly having to do with it. When you get a chance, take a look at my site. grant development consultancy firm in around near, close to, about, located in, from Salt Lake City, Utah

2023-01-29 @ 16:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0