Hus-längtan

 
Sedan vi fick barn har jag haft ett enormt sug efter att flytta till hus. Har nog väldigt mycket att göra med att det är sommar också, men just med ett barn hade det varit oerhört skönt att inte "sitta fast" i en lägenhet. Med en två månaders bebis kan det vara rätt svårt att hänga på stranden/i en skuggfri park en hel dag och hur skönt hade det inte varit med en tomt där man kan ha bebis i skuggan och själv ligga i solen?
 
Denna "villa" ligger just nu ute på Hemnet och bara hånar mig. Den har allt som jag drömmer om även om den har ett alldeles för saftigt pris för oss. Byggd i slutet på 1700-talet (ett århundrade som fascinerar mig otroligt mycket) och har så mycket fina detaljer som får mig att vilja gråta blod. Vem skulle inte känna sig som en grevinna i den miljön? Här finns annonsen.

Kommentarer
Postat av: Ellie

14 000 000 kr! Inte dåligt, verkligen ett drömhus! Jag kan också känna mig väldigt låst med barn i en lägenhet. Som tur är har vi en stor gemensam trädgård utanför. Dock lite jobbigt att man måste dela med sig. Skulle vara så mysigt att ha en egen trädgård med blommor och plats för massa bus och lek :)

2013-07-07 @ 17:49:41
URL: http://ellielindh.wordpress.com
Postat av: Susanna i Oslo - nybliven mamma till Melwin

Jag känner precis likadant nu att jag vill flytta till hus med en trädgård än att sitta inlåst i en lägenhet. Speciellt nu när vi har både hund och en bebis i hus :)Vi har ju en balkong men precis utanför har vi en vältrafikerad väg så det är inte så mysigt att sitta där. :/ Och tyvärr är huspriserna i Oslo helt sjuka så det kommer nog ta en stund innan jag får min dröm uppfylld hehe.

Önskar er en fin dag! :D

2013-07-08 @ 12:59:41
URL: http://fruroeim.com
Postat av: Elin

Nu har ju vi inte köpt ett sånt där palats hehe men ett radhus räcker gott och väl för att komma ner på marken, kunna mysa på en filt med bebben, bada henne i en liten plastpool, käka middag ute och plantera sina egna blommor. Det är verkligen en sådan lättnad. Jag led sista tiden i lägenheten, så frustrerande att känna den där instängdheten men jag upplever det värsta på sommaren. På vintern är det rätt skönt att slippa skotta fram bilen och rätt mysigt med lägenhet :-) allt har sin tid. Kram

2013-07-08 @ 17:42:03
URL: http://esandh.blogspot.com
Postat av: Elin

Nu har ju vi inte köpt ett sånt där palats hehe men ett radhus räcker gott och väl för att komma ner på marken, kunna mysa på en filt med bebben, bada henne i en liten plastpool, käka middag ute och plantera sina egna blommor. Det är verkligen en sådan lättnad. Jag led sista tiden i lägenheten, så frustrerande att känna den där instängdheten men jag upplever det värsta på sommaren. På vintern är det rätt skönt att slippa skotta fram bilen och rätt mysigt med lägenhet :-) allt har sin tid. Kram

2013-07-08 @ 17:42:10
URL: http://esandh.blogspot.com
Postat av: Elin

Ops! Blev visst 2 ggr haha

2013-07-08 @ 17:43:13
URL: http://esandh.blogspot.com
Postat av: frida

Jaaa hus! ge mig. haha vill bara flytta , undra varför egentligen. har man inte redan fullt upp?=)

2013-07-29 @ 23:47:17
URL: http://www.mystyle.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0