Get ripped mama

Jag har sedan tidigare varit fast besluten att komma i form efter graviditeten. Men vad är det som säger att jag inte kan göra det redan nu? Visst, jag kommer att få köra en lugn start eftersom jag måste utesluta vissa grejer och jag vet ju med mig att orken och smidigheten inte riktigt finns där. Men det går ju alltid att börja någonstans - och det kommer ju att göra det så mycket lättare efter!
 
Det är av två anledningar jag vill komma i form:
 
1. Jag är trött på att känna att min kropp är lös, men jag gör ändå ingenting åt det
2. Jag vill vara en mamma som orkar (detta är faktiskt prio ett för mig)
 
Det ligger absolut inte i mitt intresse att bli ett hälsofreak, men jag vill helt enkelt orka mer! För är det något jag stör mig så mycket på så är det soffpotatis-föräldrar. Jag vill känna mig stark och energisk och träning är en stor del i det. Ska ägna kvällen åt att leta upp bra övningar etc så att jag kan lägga upp ett schema.

Kommentarer
Postat av: Ida

KUL :D Det finns säkert en massa bra inspiration att hitta på mamma-tränings-bloggar :D

2013-02-21 @ 18:37:35
URL: http://drinkitup.blogg.se
Postat av: Josefine

Härlig inställning! Man mår så mycket bättre av att röra lite på sig då och då. Själv hade jag inte tränat ordentligt på flera år innan jag började för ungefär 1 år sedan igen och det märks stor skillnad både på in-och utsidan. Jag känner mig mycket piggare och har förlorat de där extrakilona som jag la på mig under de träningsfria åren. Kroppen är mycket fastare och det var väl det jag var mest mån om skulle ske, hehe.

2013-02-22 @ 17:49:47
URL: http://ingelajosefine.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0