Mommy-boobs

Får grova cravings efter både leo-bh:n och linnet // Bildkälla
 
Är det något jag fasar över inför sommaren så är det mina "mommy-boobs". Har redan fått betydligt större bröst och jag antar att de inte blir mindre? Jag är nämligen en sån som inte använder BH. Det närmaste jag kommer BH är trekants-toppar. Men bygel-bh:ar eller bara bh:ar som fångar in mina bröst och får dem att se sådär runda och perfekta ut funkar inte. Jag tycker att det är sjukligt obekvämt och det ser inte bra ut under mina kläder. För ja, jag är också en av dem som näst intill alltid bär oversize upptill, gärna så att det syns vad jag har under. För er som är mammor, hur funkar det? Kör man på amnings-bh med inlägg eller kan jag fortsätta med mina trekants-toppar?

Kommentarer
Postat av: mimmi

Jag hade både vanliga med bygel, sådana mjuka spets och amnings bhar! Jag hade amningsinlägg i alla. För mig funkade det med lite allt möjligt. Men sen slarvade jag enormt med inläggen och blötte ner en o annan bh per dag. Men jag använde mest sådana trekants som du pratar om, då jag tyckte det var lättare att bara dra upp hela än o knäppa knappar.
Sen blir tuttarna ännu större när mjölken kommer igång ordentligt. När jag tittar på mina gravid bh:ar skulle jag gissa att de tillhör en tolvåring, eftersom de växte så mycket med mjölken några veckor efter BF :)
Ursäkta mina små noveller här, blir helt lyrisk när det gäller sånt här! ! :)

2013-05-03 @ 22:48:39
URL: http://nattstad.se/livetsomungmammma
Postat av: Nina

Jag använde bara "mjuka" bhar utan bygel, bygel kan orsaka mjölkstockning. Amningsinlägg var ett måste för annars blv det dyngsur rätt igenom, man vill ju inte ha blöta fläckar på tröjan jämt. Hoppas du hittar något som passar just dig

2013-05-03 @ 23:47:11
URL: http://Vaskelainen.blogg.se
Postat av: moa

I början var det bara amningsbh som gällde eftersom jag läckte bröstmjölk ÖVERALLT! haha men sålänge man har inlägg funkar ju iprincip vilken bh som helst, så länge brösten liksom är tillgängliga när man ska amma. Brösten är så roliga när man ammar, när det gått en stund har man seriöst silikontuttar, och när dom precis är ammade är dom som tomma taxöron haha... då blir man lite bedrövad haha :(

2013-05-05 @ 21:16:40
URL: http://gullbrand.blogg.se
Postat av: Anonym

Leo bhn är skitsnygg! Finns på Gina för typ 80 spänn..

2013-05-06 @ 14:37:00
Postat av: jennifer, ung mamma till emilia

jag avskydde bygelbh den första graviditeten och de börjar komma denna gång med.
jag köper numera bandau toppar. men 3kants bh funkar ju tills brösten börjar läcka ;)

2013-05-06 @ 20:43:34
URL: http://jennifermedj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0