Hemma själva

 
Igår blev vår lilla Tuva-Li 2 veckor och idag är vi hemma utan pappa. Vid BVC's hembesök som gjordes i måndags visades det även att hon numera väger 2600 gram. Kan inte låta bli att bli stolt när jag ser att hon växer så bra! Vet inte alls vad vi ska hitta på idag. Om vädret tillåter blir det nog i alla fall en promenad. Även om jag känner mig säker med att ha henne alldeles själv så är det väldigt nytt att inte ha någon avlastning när det behövs. Men det mesta av Minis energi går åt till att äta ikapp och gå upp i vikt så det är inte överdrivet många stunder jag får ha henne vaken (förutom vid amning, men då somnar hon lika snabbt igen).
 
Igår var vi och storhandlade och hade då Tuva-Li hos min mamma. Vi var borta 1,5 timme allt som allt och herregud vad det kliade i kroppen den sista halvtimmen! Det var första gången jag var ifrån henne en längre stund och ja, det var faktiskt jobbigare än jag trodde. Antar att man får öva upp det. Jag har inte samma problem när Peter har henne själv. Men det beror på att jag vet att hon är van vid oss och känner sig trygg när hon är med någon av oss. När hon börjar bli lite mer medveten om vilka personer som det går att känna sig trygg hos suddas nog min oro ut. Fina, fina unge! Som mamma utvecklar man verkligen känslor man aldrig stött på tidigare!

Kommentarer
Postat av: ANNA

Skönt att allt går så bra med lilltjejen :) Sover hon bra på nätterna och så?

2013-05-23 @ 15:55:24
URL: http://aazl.blogg.se
Postat av: Anna

är det söt flickan frisk?

2013-05-24 @ 16:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0