Frågor om bebis- och barnkläder

 
Nämnde ju i ett tidigare inlägg att jag hade något att berätta! Men jag håller på det ett tag till. Däremot skulle jag behöva er hjälp. För alla er som har barn eller väntar barn så skulle jag vara enormt tacksam om ni kunde svara på några frågor. Eller egentligen kan ju även ni som inte har barn svara på dem också! Svara i kommentarsfältet så gör ni min dag. För er som har små bebisar - tänk gärna även framåt i tiden när ni svarar på frågorna. Och samma sak gäller er mer större barn, tänk gärna tillbaka i tiden. Puss!
 
Frågorna gäller barn 0-4 år (fråga 1 och 2 är viktigast):
1. Vad vill du se mer av/vad saknar du (som aldrig eller sällan finns i butik)?
2. Vilka mönster, färger och tryck föredrar du på barnkläder?
3. Vad är viktigt för dig när du handlar kläder till ditt/någon annans barn?
4. Hur mycket pengar tycker du är rimligt att lägga på bebis- eller barnkläder (ex. per månad)?

Kommentarer
Postat av: Linda

Väntar barn i juni :)
1. Bodysuits med korta ärmar och ben som inte är pyjamas är nästan omöjligt att hitta.
2. Gillar kläder som är vuxenkläder i mimiformat. Kläder jag själv skulle kunna tänka mig.
3. Utseendet såklart och priset. Vill inte lägga massa pengar på barnkläder. När dom är små så växer dom ur dom så fort och lite större barn som leker sliter kläder och därför vill jag inte betala lika mycket för ett par byxor till liten som till mig själv.
4. Älskar secondhand så blir inga megakostnader. 500 kanske? Dubbla vid säsongs byte :)

Svar: Tack för svaren!
Vintage Groupie

2013-05-30 @ 18:05:06
URL: http://lindslus.blogg.se
Postat av: Amanda

1. Coola jeans och byxor, med typ mönster. Och jackor som ser mer ut som "vuxenjackor". Fler skor med mjuk sula till bebis. Där finns det inte så mycket roligt att välja på :)

2. Gillar blått till både kill och tjej. Tycker randigt är fint till båda, eller paisley-mönster till tjej :) Är inte så mycket för tryck!

3. Att det är hyfsad kvalité och inte ren skit (ursäkta språket). Vill inte att det ska blekas i tvätten. Annars får kläderna gärna spegla min egen stil. Vill att man ska se att det är min unge.

4. Olika, beror på hur mycket barnet växer. Mina barn har växt olika snabbt. Men ungefär 500 i månaden per barn. Behövs det mer så lägger jag gärna mer. Eller hittar jag något som jag verkligen vill att de ska ha så köper jag det!

Svar: Tack för svaren!
Vintage Groupie

2013-05-30 @ 20:47:33
Postat av: moa

1. Fina bodys som man knäpper på sidan istället för att dra över huvudet, såå mycket mer praktiskt! Mer fina skor!!
2. Ljusa färger, gärna pasteller, men också coola mönster som leo och lite "tuffare" färger.
3. Att de sitter skönt är absolut viktigast! Även om jag älskar kläder och vill att Melina ska vara snygg skulle jag aldrig sätta på henne något oskönt för att hon ska vara fin.
4. runt 500 kanske? Beror ju på säsong och vad man ska köpa också!

Spännande att se vad du pysslar med :D kram!

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-05-31 @ 12:26:45
URL: http://gullbrand.blogg.se
Postat av: Emelie Karlsson

1. Vad vill du se mer av/vad saknar du (som aldrig eller sällan finns i butik)?
Först och främst kläder i dova färger, utan massor av för barnsliga tryck osv. Gärna mera omlott med knappar eller knyte. Större utbud till små pojkar över lag, då jag kan anse att små klänningar osv. för flickor ofta tar över. Skjortbodysar kanske?
2. Vilka mönster, färger och tryck föredrar du på barnkläder?
Dova färger som sagt, vilket gör det enklare att köpa unisex. Beiget och grått är en stor favorit. Och vitt såklart. Men annars ljusare och dova färger! Helst utan tryck. Mera randigt, prickigt, och hel mönstrat. Inte med disneytryck osv, det finns så det räcker av dem redan... ;-)
3. Vad är viktigt för dig när du handlar kläder till ditt/någon annans barn?
Kvalite och pris! Självklart vill man ha en bra kvalite, till så bra pris som möjligt.
4. Hur mycket pengar tycker du är rimligt att lägga på bebis- eller barnkläder (ex. per månad)?
Nu har jag inte fått min bebis än, men jag är en shopaholic och älskar redan att skämma bort lilleman i magen. 2000:- i månaden kanske räcker för en spädis? Vet faktiskt inte. Var plagg har sitt värde. Beror på hur fint det är!

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-05-31 @ 13:20:42
URL: http://emeliecarolinekarlsson.blogg.se/
Postat av: Amanda

1. Vad vill du se mer av/vad saknar du (som aldrig eller sällan finns i butik)?
Håller med emelie där: dova färger och utan barnsliga tryck. Jag älskar miniformat av "vuxenkläder" , tex. när det görs skinnjackor för bebisar.
2.2. Vilka mönster, färger och tryck föredrar du på barnkläder?
Jag gillar inte tryck , kanske kan vara okej om det är något litet diskret. Olika mönster har jag inga problem med så länge det inte är skrikiga färger. Har ju fastnat för just leopard mönster, älskar det!
3.Vad är viktigt för dig när du handlar kläder till ditt/någon annans barn?
Bra pris och kvalite
4. Hur mycket pengar tycker du är rimligt att lägga på bebis- eller barnkläder (ex. per månad)?
Oj jätte svårt att veta när man inte fått sin än , nu kanske jag är lite extrem och skulle kunna köpa upp hela butiken , men kanske 1000-1500 beroende på vad som ska köpas , vissa plagg måste man lägga lite mer pengar på som tex. overall till vintern.

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-05-31 @ 13:33:53
URL: http://aforsling.blogg.se
Postat av: Trees, mamma i London

1. Saknar tröjor, som har FINA tryck. Inte typ hello kitto tryck osv. Mer stilrena, söta med spets kanske? :) Någon liiten rosett kanske, eller en söt liten krage.

oncies gillar jag också, av alla sorter! Med mönster av leopard, eller zig zag liknande!

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-06-01 @ 01:35:34
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Jennifer 21år, BF 24/6 ♡

1. Vad vill du se mer av/vad saknar du (som aldrig eller sällan finns i butik)?
- Ett större urval av pojkkläder, tycker tjejavdelningen är så mycket större även fast mycket kan användas som unisex.

2. Vilka mönster, färger och tryck föredrar du på barnkläder?
- Jag tycker newbie stilen, lite mer avskalat och ljusa fina färger. Däremot tycker jag att det är riktigt snyggt med en tuff liten skinnjacka eller en liten mini duffel! Lillgammalt är så coolt!

3. Vad är viktigt för dig när du handlar kläder till ditt/någon annans barn?
Att det är bra material. Jag köper inte en body om den känns sträv i materialet. Jag menar den ska sitta på ett litet barn!

4. Hur mycket pengar tycker du är rimligt att lägga på bebis- eller barnkläder (ex. per månad)?
Oj, det beror ju helt på vad det är för årstid. Är det vinter lägger man kanske ner lite extra varje månad för overall och sådant. Men en 500:- för att komplettera lite nu när det är varmt kanske? När våran lilla pojke kommit så lär man ju märka själv hur mycket det blir :)

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-06-02 @ 11:49:15
URL: http://jennifercecilia.blogg.se
Postat av: Sofie - Mamma till 2

1. Jättesvår fråga :P Om jag försöker tänka att jag har en bebispojk så blir det nog lättare :P
isf tycker jag att det saknas tuffa kläder, i liknande stil som pojken på bilden ovan har. Lite "halvbaggyjeans", tunna "urtvättade" t-shirtar med tuffa tryck, tunna stickade tröjor utan knäppning som sitter lite oversize.
2. Knappt nå tryck alls. Till killar kan det få vara tryck om det är tuffa tryck eller bara står något på en t-shirt.
Annars funkar ju zebra & leopard mönster alltid till tjejer, även pastellfärgen & volang & spets :D
3. Först och främst att det är ett fint plagg såklart men det som är tråkigast med barnkläder är att formen och framförallt färgen försvinner efter 2 tvättar, skiiiittråkigt !! :P
4. Det beror nog lite på vilken storlek dom har & hur länge dom kommer att kunna ha kläderna OCH vilken kvalité de är på kläderna & vilken årstid det är, men i snitt mellan 500-1000 kr skulle jag tippa på :)

Svar: Tack så mycket för svaren :)
Vintage Groupie

2013-06-07 @ 09:11:01
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Postat av: Elin

1.Jeans i mjukt tyg med mjuka muddar både i midjan och i benslutet. För de minsta klänningar med insydd boddy. Jackor/overaller för de minsta med två dragkedjor.
2. Jag får utslag av glittriga-, pastellkläder med olika tryck. Rött, grönt och marinblått är favorit färger. Prickigt och randigt är favorit mönster hos oss.
3. Mjuka, lekvänliga kläder som är praktiska är det viktigaste.
4. Det beror lite på vad jag ska handla. Jag lägger hellre lite extra på vardagskläder som slits extra mycket och handlar hellre "finkläder" billigare då de används färre gånger. Ytterkläder lägger jag gärna en extra slant på för att få bra kvalité. Men runt 500-100 kronor i snitt skulle jag gissa.

Svar: Tack så jättemycket för svaren! :)
Vintage Groupie

2013-06-17 @ 21:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0