Lördagshäng hos fina vänner

 
Eftersom Peter nattade Tuva-Li som nu sover sött i sin spjälsäng unnar jag mig själv egentid. Ett ord som helt plötsligt betyder hundra gånger mer nu än innan vår tjej kom till världen. Sitter i soffan med datorn i knät och tittar på Desperate Housewives. Eftersom jag har Peter hemma imorgon (som för en gångs skull inte jobbar) tillåter jag mig själv att sitta uppe ett tag till.
 
Tidigare idag var vi alla tre över hos Emma och Victor och käkade och snackade bebisar, tatueringar och vem som stökar ner mest hemma. Är så skönt att faktiskt ha andra föräldrar (eller soon to be, i deras fall) att umgås med. I mitt fall har det tråkigt nog blivit så att umgänget med mina vänner avtagit - man känner sig inte alltid super-populär som mamma. Tänk att för två år sedan spenderade jag och Emma en hel sommar tillsammans. Vi var på festival, hängde flitigt på krogen, och hade nog inte en tanke på att två år senare skulle en av oss ha en nyfödd på armen och den andra vara mitt uppe i en graviditet. Men det är så häftigt hur ens liv kan utvecklas - och jag är så glad över att vi i princip går igenom det här samtidigt! Att man liksom får ha någon annan att dela det med.

Kommentarer
Postat av: emma

Håller med dig, så skönt att man inte är den enda som stör sig på skäggstubb i handfatet och ha en vän som faktiskt orkar lyssna på ens bebisgnäll utan att gäspa haha!
Så jäkla glad att vi går igenom det samtidigt :)
Och tack för igårkväll finisar!

Svar: <3
Vintage Groupie

2013-06-23 @ 09:25:14
URL: http://kupari.blogg.se
Postat av: Anonym

En till skön sak med att umgås med andra som har barn/är gravida är att de förstår! Allt från svullna gravidfötter till en unge som måste vaggas till sömns i vagnen. :')

Svar: Oh ja! De sitter inte som frågetecken när man börjar prata bajs liksom.. haha
Vintage Groupie

2013-06-23 @ 23:19:38
Postat av: Olivia

Hahaha jag är redan tillbaka :'D

2013-06-24 @ 23:19:46
URL: http://www.okb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0