Första gemensamma barnfria kvällen

Igår hade jag och Peter en barnfri kväll. Från 19-tiden till halv ett var Tuva-Li hos sin mormor och vi gjorde annat. Peters band spelade nämligen på en bar på Söder och jag ville självklart vara där. Och eftersom detta inte gällde allt för många timmar tänkte vi att vi kunde testa hur det fungerar att ha henne hos min mamma. Det gick hur bra som helst! Jag tycker att det är extremt viktigt att få egentid där vi får göra annat och dessutom vill jag att hon ska bli van med andra människor än bara oss. Självklart skulle jag aldrig lämna ifrån mig henne om jag visste att det inte fungerade.

Eftersom jag inte hade tillräckligt med bröstmjölk pumpad köpte vi ersättning. Ville egentligen inte alls ge henne det då amningen och pumpandet tidigare fungerat så bra, men tänkte att det ändå kan vara bra att ha - i nödfall liksom. Lyckligtvis verkade det inte vara så populärt och igår kväll när vi kom hem fyllde jag en 160 ml flaska när jag pumpade och imorse fyllde jag ytterligare en (snacka om att brösten blir spända om man inte lättar på trycket på ett tag)! Och då ammade jag ändå Tuvisen tills hon blev nöjd. Det är inte brist på mjölk i de här tuttarna alltså..

I bilen på väg hem från spelningen längtade jag som ett as efter vår dotter. Ville verkligen bara hämta hem henne på en gång och gosa ner oss i sängen. Trodde att hon skulle vara klarvaken och vilja ligga vid bröstet hela natten. Men hon hade sovit som en stock sedan tio-tiden och sov sedan ända till kvart i fem på morgonen!! Helt otroligt. Jag trodde nästan att det var jag som hade missat att hon vaknat och att jag låtit henne ligga och skrika i flera timmar, men så var det inte. Fantastiska unge. Vi somnade sedan om till klockan 8 och sen totaldäckade vi igen och vaknade inte förrän 12. Kände mig rätt utvilad kan jag lova.


Kommentarer
Postat av: Nina

Herregud syns ju inte att du fött barn nyss. Tror ni gör helt rätt i det där med egentiden. Vi hade barnvakt första gången när hampu var ca 1 1/2 år vilket resulterat i världens största mammagris. Ibland duger verkligen ingen annan och han gråter tills han spyr. Tror det är bra att dom "lär" sig att man inte alltid är där och att dom kan vara trygga hos andra.. :)

Svar: Tack vad snäll du är! Och ja, jag tror faktiskt också det. Kan låta själviskt att säga att man vill "lära" barnet att vara med andra så att man själv får sin egentid. Men jag vet att jag kommer att vara en bättre mamma (och sambo för den delen) om jag/vi får vara barnlediga ibland, trots att hon är så liten.
Vintage Groupie

2013-06-16 @ 14:37:08
URL: http://Vaskelainen.blogg.se
Postat av: fia

omg vart e hatten ifrån??

Svar: H&M :)
Vintage Groupie

2013-06-16 @ 15:04:12
Postat av: josefin

Nej men gud vad vacker du är!!!

Svar: TACK! Vad glad jag blir :)
Vintage Groupie

2013-06-16 @ 15:45:46
URL: http://jcsl.blogg.se
Postat av: moa

Haha alltså brösten när man inte ammat på ett tag, det är verkligen silikonbröst storlek large!!

Svar: Haha oh ja! Det är inte den roligaste upplevelsen
Vintage Groupie

2013-06-16 @ 16:24:37
URL: http://gullbrand.blogg.se/
Postat av: Caroline Kindstrand

Utan att låta som jag inte vill vara med mitt barn så är det så otroligt skönt att få lite egen tid och få bara vara sig själv för en stund och inte "mamma carro". Samtidigt så är det bra att få sakna varandra lite. Tycket det är jätte viktigt som mamma, man ska aldrig glömma bort sig själv. :)

Svar: Håller verkligen med!
Vintage Groupie

2013-06-16 @ 23:44:33
URL: http://carolinekindstrand.blogg.se
Postat av: mimmi

svar: Åh herre vad glad jag blir!! :') tack så mycket. Ja han är fin, min lille pöjk. De tar extremt mycket energi! Men på något konstigt sätt är det han som ger mig energi också, haha! Och så blir man extra pigg av såna fina kommentarer som du gav!!! :) men att gå på promenad klockan 03:40 (har testat allt men han bara skriker) är inte det roligaste. Men vad gör man inte? Haha!

2013-06-17 @ 03:51:50
URL: http://nattstad.se/livetsomungmammma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0