Tuva-Li, 2 månader ♥

 
Idag blir vår lilla tjej hela två månader. Och åh, vad hon har utvecklats mycket sen senast jag skrev. Bara utseendemässigt har det hänt jättemycket! Samtidigt som Tuva-Lis utveckling är så fantastisk att följa vill jag bara bromsa tiden lite - det går ju så fort! Nu har vi haft henne hos oss i två månader, dock blir det ingen 2 månaders-kontroll förrän i augusti eftersom hon är 5 veckor tidig. Man utgår tydligen från det beräknade födelsedatumet när man gör de kontrollerna.
 
Tuva-Li väger numera hela 4530 gram och är 54,5 cm lång
Hon har nu för det mesta storlek 50 i kläder, men några få plagg i storlek 44 passar fortfarande
Hon är en extremt glad och lugn tjej och vi är så bortskämda med hennes bra humör
Hon vaknar numera endast en gång per natt för amning
Vagnen är fortfarande den absoluta favoritplatsen, till skillnad från babysittern som inte uppskattas
Hon ler nu stort ett flertal gånger om dagen och har nästan börjat jollra
Tuva-Li älskar att dansa i famnen på pappa (han är även fortfarande favoriten)
Blicken följer med bra och man märker av att hon har en större reaktionsförmåga nu än tidigare
Hon har inga problem att ligga i famnen hos "okända" människor
Hon är kittlig under fötterna

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Tusen tack! Din Tuva-Li är också riktigt söt! :)

Ja men absolut, låter jättetrevligt! :)

2013-07-08 @ 21:40:01
URL: http://mikaelita.blogg.se
Postat av: Hannah

Vilken söt liten tjej!

2013-07-09 @ 13:18:13
URL: http://thedategame.blogg.se
Postat av: Emelie

gud vad häftigt alltså att bebisar har så mycket personlighet efter så kort tid! Jag kan fortfarande inte ens fatta att jag är gravid haha! Men längtar bara mer nu när min syster födde i helgen ;D

2013-07-10 @ 08:45:46
URL: http://kimelie.blogg.se
Postat av: emma

åh längtar efter att se hur min lilla kille kommer vara!

2013-07-10 @ 11:23:21
URL: http://kupari.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0