Kvällspromenad i Mariefred

 
I tisdags tog vi en kvällstur till Mariefred. Vi har en tanke att vi ska besöka städer vi är intresserade av att eventuellt flytta till och Mariefred var då först ut. Egentligen känner vi nog att det är just dit vi skulle vilja röra oss, men vi åker även till andra platser för att se över olika alternativ. Bodde i Mariefred när jag var liten och jag tycker att det är en så otroligt mysig och fin stad I helgen ska vi besöka Trosa. Vill verkligen komma bort från Södertälje och ett hus att renovera i nån liten "håla" skulle jag inte tacka nej till. Dock vill jag inte röra mig för långt bort. Vill ändå ha en skapligt lagom bilfärd om man vill ta sig in till Stockholm.

Kommentarer
Postat av: Tove

Förstår dig! Är själv uppvuxen i Nykvarn och bodde i Södertälje i två år och kände mig aldrig hemma där. Har nu bott i Järna i ca 3 månader och jag trivs så sjukt bra. Här finns det alltid någon som är knäppare än en själv! ;) Hoppas ni hittar där ni vill bo så snart som möjligt :)

2013-07-11 @ 22:21:32
URL: http://tovemikaela.blogg.se
Postat av: Riikka

Åh Mariefred är verkligen supermysigt! Jag har aldrig bott där men bi har besökt det ett par gånger och bara vandrat omkring :)

Svar: Trots att det är en så liten stad går det att slå ihjäl många timmar genom att bara vandra runt! :)
Vintage Groupie

2013-07-13 @ 17:30:28
URL: http://riikkarabblar.se
Postat av: Linda

Nyköping är mysigt också. En timmes bilfärd från Stockholm :)

2013-07-13 @ 20:50:11
URL: http://lindslus.blogg.se
Postat av: annelie

Det är många som vill röra sig bort från södertälje. Min sambo kommer från södertälje. Han är jätteglad att han flyttade till mig som började studera i Örebro, för han ville verkligen komma därifrån. Och nu trivs vi så bra här i örebro att vi tänker stanna :)

Svar: Ja, Södertälje är verkligen ingen stad att rekommendera! Har varit lite småsugen på Örebro faktiskt - aldrig varit där, men fått för mig att det är en mysig stad!
Vintage Groupie

2013-07-15 @ 09:59:47
URL: http://anneliew.blogg.se/
Postat av: annelie

Svar: Ja när jag och Jonny (min sambo) pratar om vart vi skulle bo OM vi flyttar tillbaka till stockholm så vill han inte bilda familj i södertälje.. Men vi blir nog till 99% kvar i örebro. Jag älskar örebro och staden är så mysig och otroligt fin, med ån och slottet och lagom stor dessutom. Vi trivs jättebra och det är ju inte så lågt till södertälje/stockholm. :)

Svar: Nej, jag känner absolut inte att jag vill låta min dotter växa upp i Södertälje. Vi flyttar absolut senast till när hon börjar skolan :)
Vintage Groupie

2013-07-16 @ 22:16:04
URL: http://anneliew.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0