Ink not mink

 
Är väldigt sugen på att tatuera mig. Har dessutom ett presentkort liggande till nästa planerade tatuering. Men jag har valt att vänta nu när jag är gravid. Vet inte ens om han jag går till tatuerar gravida. Oavsett så vill jag inte chansa! Så nästa blir väl till hösten istället. Då kanske man kan passa på att köra flera små på en gång istället, har alldeles för mycket idéer. Det är verkligen ett beroende, men jag är inte den som vill snabba på processen att fylla mina armar. Vill både kunna lägga pengar på andra roliga saker samt ha plats kvar att nyttja om 10 år.

Kommentarer
Postat av: Jennifer 21år, BF 24/6

Jag skulle ringa och boka tid för min första tatuering på måndagen men på söndagen fick jag plusset på stickan så skippade det såklart, men lite typiskt! ;)

Jag läste någonstans att största anledningen till att inte tatuera sig under graviditeten var just för att alla salonger kanske inte är så noga med hygienen och att alla instrument ska vara sterila till max! Sen även att blodet pumpar snabbare i kroppen och kan då stressa barnet i magen och till och med starta värkarna. Även att man kan blöda mer då man har mer blod i kroppen.

Vi får hålla ut helt enkelt! ;)

Svar: Känns som att man gott kan vänta! Största anledningen till att jag inte vill göra nu är på grund av att jag också läst att man kan blöda mer. Och tidigare gånger har jag blött rätt mycket, vilket påverkar resultatet och jag vill inte vara med om ännu mer. Plus att läkningsprocessen är mycket längre som gravid!
Precis, vi får stå ut :)
Vintage Groupie

2013-04-15 @ 16:06:22
URL: http://jennifercecilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0